De betere match

Goede Kunst

Je profielfoto’s op social media zijn alweer 5 jaar oud en je bent toe aan een frisse update. Je hebt zelf wat geprobeerd, maar het resultaat valt tegen. Je bent op zoek naar een fotograaf die feilloos snapt wat je bedoelt, die je aanvoelt en die ervoor zorgt dat jij in het volste vertrouwen de beste versie van jezelf kan laten zien. Maar… hoe vind je die zo snel?

Fotografen genoeg, maar waar moet je op letten als je die ene die het beste bij jou past wilt vinden? Je wilt namelijk niet nog een keer teleurgesteld thuiskomen van een fotoshoot met een gevoel van onbegrip en mislukken: er was geen klik met de fotograaf en het resultaat valt tegen. De foto’s verdwijnen ergens onderin je archief. Je zelfvertrouwen heeft een deuk opgelopen en je besluit: dit nooit meer!

Beste match

Maar wat dan wel? Deze tijd vraagt om een duidelijke online zichtbaarheid en je kan het je niet meer permitteren om constant te worden ingehaald door andere ondernemers die hun meesterschap wel in de etalage hebben gezet, omdat ze ervoor hebben gekozen om te investeren in de kwaliteit van hun profielfoto.

Die kwaliteit hangt negen van de tien keer voor een groot deel af van de fotograaf die je kiest. Daarom is het zo belangrijk dat je de tijd neemt om op onderzoek te gaan naar de beste match voor jou. De kans dat je foto’s krijgt waar je helemaal blij van wordt is dan gegarandeerd 100%! 

Wees kritisch!

Ik lees vaak op forums dat een ondernemer nieuwe foto’s nodig heeft en op zoek is naar een fotograaf. Ik zie er bijna nooit bij staan waar diegene precies naar op zoek is. En dat maakt het voor mij als fotograaf bijna ondoenlijk om in één oogopslag te bepalen of ik diegene ben die het beste kan helpen. 

Het maakt namelijk nogal een verschil of je een fotograaf zoekt die een kei is in het fotograferen van landschappen of  dat je er eentje zoekt die jou en je bedrijf krachtige in beeld kan brengen. Vergis je hier niet in, want als je kiest voor die landschapsfotograaf voor het maken van je profielfoto’s dan is de kans op teleurstellingen zeker aanwezig.  Elke fotograaf heeft zijn specialiteiten en het is de kunst om daar op te selecteren.  

Verzamel daarom zoveel mogelijk  informatie over hoe je jezelf wilt laten zien en maak een omschrijving van de  fotograaf die jij zoekt. Wees daarin heel kritisch! Zo wordt niet alleen voor jezelf duidelijk wat je wel en wat je niet wilt, maar geef je ook die fotograaf die jou moet vinden ontzettend waardevolle input om te kunnen bepalen of er van zijn kant een match is met jou. Het zorgt ervoor dat je veel sneller en veel gerichter kan kiezen uit het overvolle aanbod van fotografen.

Bespaar jezelf tijd en nieuwe teleurstellingen en verzeker jezelf van kwaliteit en succes met profielfoto’s waar je 100% tevreden over bent en die je met trots inzet op je social media. Om je hiermee te helpen heb ik hier de 5 ingrediënten voor een Gouden Succesformule waarmee je, als je hem goed gebruikt, gegarandeerd de betere match vindt.

Gouden Succesformule voor de betere match!

  1. Begin met het benoemen van jouw kwaliteiten en talenten. Wees niet te bescheiden want je hebt ze en ze mogen gezien worden, zeker nu. Wat maakt jou tot wie je bent als ondernemer? Is het jouw vermogen om te luisteren, om te analyseren, om te begeleiden, om te inspireren of te verzorgen? Wat zijn jouw parels en wie heb je al blij kunnen maken als klant? Het is heel belangrijk dat je hierbij stil staat. Het zien van jouw meesterschap vormt altijd de basis van jouw zichtbaarheid. Hoe beter jij jezelf ziet hoe groter de kans dat je dat ook écht wilt laten zien. En dat is dan weer heel waardevol voor de fotograaf die met jou aan de slag gaat. Zo ontstaat er als vanzelf een een hele fijne en relaxte samenwerking en is de  kans op een mooi resultaat al direct veel groter
  1. Vraag jezelf vervolgens af hoe jij denkt dat jouw klant je wil zien. Wat maakt dat hij alleen door jou geholpen wil worden? Jouw klant, die misschien nog zoekende is op internet, wil zich gezien en gehoord voelen en meteen in de poppetjes van je ogen kunnen kijken. Hij wil vanaf de eerste seconde het gevoel hebben dat alleen jij hem kan helpen. Hoe duidelijker jij jezelf laat zien hoe groter de kans dat hij voor jou valt!
  1. Maak een digitaal moodboard van het totaalbeeld wat je nu voor ogen hebt. Online vind je verschrikkelijk veel inspiratie om hiermee direct aan de slag te gaan. Kijk bijvoorbeeld eens hier . Welke foto’s komen het meest in de buurt van jouw ideale uitstraling. Selecteer op poses, uitstraling, sfeer, visagie, kledingstijl en kleur. Hou hierbij je kwaliteiten die je hebt omschreven en het beeld wat jou ideale klant van jou wil zien in gedachte. Bespreek het moodboard met mensen die jou kennen en onderzoek of het beeld wat je van jezelf hebt neergezet klopt met het beeld wat anderen van jou hebben.
  2. Maak vervolgens een profiel voor jouw ideale fotograaf. Veel fotografen zijn allrounders en het is belangrijk dat je iemand selecteert die voldoet aan jouw specifieke vraag. Je hebt je doel goed voor ogen en je wilt je als klant gezien en gehoord voelen. Er moet dus een klik zijn en dan is het belangrijk dat je iemand zoekt die min of meer op jou lijkt. Wie is dat? Wat zijn de specifieke  kwaliteiten en talenten die jij zoekt? Beschrijf ook de werkwijze die jou het meest aanspreekt. Wat heb je nodig tijdens de voorbereiding en waar ben je naar op zoek tijdens de shoot? Verzamel websites van fotografen die aan jouw zoekcriterium voldoen, lees de recensies van hun klanten en volg ze op social media. Zo leer je ze beter kennen en het helpt je enorm in het maken van jouw keuze.
  1. Wees specifiek in je zoekvraag die je uitzet in je online netwerk. Benoem je waarom, waarvoor en hoe. Het helpt jouw ideale fotograaf in spé om snel in te kunnen schatten of wat jij zoekt past binnen zijn expertise. Op deze manier doen jullie allebei  heel wat waardevol voorwerk en is de kans op een goede en succesvolle  match erg groot. 

Jouw Match snel gevonden!

Met deze waardevolle succesformule kost het je geen enkele moeite meer om jouw ideale fotograaf snel te vinden. Je bent goed voorbereid en je voelt je meer verzekerd van een goed resultaat. Hoe fijn is het dan om je samen voor te  bereiden op een relaxte shoot,  waarin je met gemak de beste versie van jezelf laat zien?  

De foto’s die worden gemaakt zijn een aanwinst voor de zichtbaarheid van jouw bedrijf. Je vertrouwen groeit en je valt echt op!

Gratis online kennismaken met een fotograaf?

Wil je binnenkort nieuwe profielfoto’s en ben je al langer op zoek naar jouw ideale fotograaf? Wil je onderzoeken of wij een match zijn? Ik ben in ieder geval benieuwd naar jou en ga graag meteen op onderzoek uit! Wacht ook niet langer en begin je  zoektocht vandaag. Plan hier direct een afspraak voor een gratis online kennismakingsgesprek Start  met Zichtbaarheid. 

Ik zie er naar uit je te ontmoeten!

Fotoshoot Word Zichtbaar in het Voorjaar!

profiteer tot 29 maart van 50,00 euro vroegboekkorting

Zeg je nu: ik weet genoeg want jij bent al mijn ideale fotograaf, dan heb ik meteen een supergaaf aanbod voor je!

Volgende maand, 22 april, staat er namelijk een heerlijk inspirerende fotoshoot gepland voor acht ondernemers die toe zijn aan een update van hun  profielfoto’s op social media en die op zoek zijn naar een uitstraling die past bij deze tijd. Een verfrissende shoot in het voorjaar met veel aandacht voor jou; passende kleding en stralende visagie. Netwerken op een prachtige locatie in het midden van Zeeland.

Sta vol vertrouwen voor de lens en ga naar huis met drie prachtige profielfoto’s. Laat je  inspireren door andere ondernemers die, net als jij, willen investeren hun zichtbaarheid en geniet van een heerlijke voorjaarslunch.

Profiteer tot 29 maart van 50,00 euro vroegboekkorting en meld je hier direct aan!

P.S. Heeft je netwerk ook baat bij mijn blog? Deel het met je Facebookvrienden en je LinkedIN contacten. Gebruik hiervoor de knoppen hieronder.

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met een *